Frågor & svar


Registrering

Hur registrerar jag mig?
Om du inte redan är kund på EVITY.SE så klickar du på länken "Logga in" högst upp eller på "Ny kund" till höger och därefter "Bli kund" (Fyll i uppgifterna i formuläret och tryck sedan på "Skicka". Sen kan du börja handla).

Köp

Hur handlar jag?
Om du inte redan är kund på EVITY.SE:
1. Klicka på länken "Logga in" och sedan "Bli kund"
2. Registrera dig. Avsluta registreringen genom att klicka på knappen "Skicka".
3. Du får direkt en bekräftelse på din registrering via e-post.

Om du redan är kund hos EVITY.SE:
1. Välj valfria produkter och bekräfta varje köp genom att klicka på "Köp-knappen".
2. Klicka därefter på "Kundvagnen" till vänster
3. Fyll i:
a) ditt e-postadress
b) ditt lösenord
4. Därefter, tryck "Logga in".
5. Gå genom kassan och bekräfta ditt köp genom att klicka "Bekräfta" längst ner på sidan.
5. En bekräftelse på ditt köp kommer därefter direkt via e-post.

För Din säkerhet är inte bara orderformuläret, utan hela siten insynsskyddad. Det innebär att all kommunikation som sker mellan dig och EVITY.SE är krypterad, inklusive de uppgifter som skickas när du lägger din beställning, så att de är oläsbara för utomstående.

Jag hittar inte den vara jag vill ha - vad kan det bero på?
Varan du söker efter har antingen utgått ur våra leverantörers sortiment eller så har vi inte tagit in den i sortimentet ännu. Kontakta kundservice för att få veta om vi får in varan igen.

Kan jag beställa på annat sätt?
Endast Guld VIP-kunder kan beställa på annant sätt än genom www.EVITY.se.

Jag har en rabattkod?
Har du en rabattkod löser du in den i kassan i samband med att du avslutar ditt köp, där ser du också din totala rabatt innan du slutfört ditt köp.

Kan jag beställa en katalog?
EVITY.SE finns endast på Internet och vi ger därför inte ut någon katalog med beställningsmöjlighet.

Jag har glömt mitt lösenord - hur gör jag?
Klicka här »

Hur tar jag bort en produkt från kundvagnen?
Klicka på krysset i din kundvagn. När du genomfört din ändring så uppdateras din kundvagn automatiskt.

Hur avbeställer eller kompletterar jag en order?
Kontakta omgående Kundservice för att få status på din order. Ordern kan fortfarande annulleras om den inte redan har vidarebefordrats till vår leverantör. Vi processar din ursprunliga order snabbt och därför är det bråttom om du vill avbeställa.

Hur gör jag om jag ångrar ett köp?
Läs mer på sidan Leveranser och returer.

Företagsköp - hur gör jag?
Kontakta Kundservice.

Hur kontaktar jag Kundservice?
Klicka här för att komma i kontakt med Kundservice.

Leverans

Hur levereras mina varor?
De skickas direkt hem i brevlådan i diskreta paket. Om du valt att betala mot postförskott hämtar du ut paketet på närmaste utlämningsställe. Större beställningar kan du i förekommande fall få hämta på närmaste postkontor eller postombud.

Hur lång tid tar det tills jag får mina varor?
Normal leveranstid är 3 respektive 5 vardagar från den dag då beställningen gjordes. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer.

Om en vara är restnoterad, måste jag betala frakt på nästa leverans?
Om din leverans blir uppdelad i två eller flera paket betalar du endast en fraktkostnad.

Kan jag beställa från ett annat land?
Vill du ha dina varor levererade till annat land utom Sverige, kontakta Kundservice.